1ste week in het nieuwe land - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van johan en Rosita Wedema - WaarBenJij.nu 1ste week in het nieuwe land - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van johan en Rosita Wedema - WaarBenJij.nu

1ste week in het nieuwe land

Blijf op de hoogte en volg johan en Rosita

15 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar zijn wij dan de landing is gelukt en wij staan op de Surinaamse bodem
nu maar hopen dat alles goed gaat.
De eerst dag was direct een lange dag
vroeg op kwart over zeven kwam Eelco ons halen vanuit Lelystad het was druk op de weg aangezien er geen treinen reden die dag.
Aangekomen op Schiphol moesten wij in de rij gaan staan voor een toeristen kaart half 10 hadden wij hem dan eindeljjk. gouw naar de koffer afgifte en daar zei de dame dat de incheck om 10 voor 10 zou beginnen dus gouw afscheid genomen van Eelco en Cat en van Myrtill die ook snel naar Schiphol was gekomen om ons uit te zwaaien.
Eenmaal bij het vliegtuig bleek dat deze vertraging had en dat hij niet om kwart over 11 maar om half 12 zou vertrekken. Niet dus hij vertrok pas om kwart over 12. Lekkere rustige vlucht en we kwamen aan met een uur vertraging om kwart over 4 plaatselijke tijd(kwart over negen ned tijd) naar de paspoort controle, weer in de rij, koffer gehaald en naar buiten waar Rosita haar zus en zwager, Irene en Ronny al op ons stonden te wachten.
Op naar huis en ja hoor file, resultaat wij kwamen aan op bestemming om kwart over acht( kwart over 1 ned tijd) helemaal gesloopt nog even wat gekletst en dan slapen, eerste dag

nu de eerste week

regelen regelen regelen
van de ene bureau naar de andere gelukkig hebben wij een auto anders zou het helemaal een probleem worden
en dan nog ons huis die wij hebben gehuurd voor het komend jaar, die staat op instorten en kan niet veilig bewoond worden dus op zoek naar een nieuwe woning, we voelden ons een beetje verloren in het land.
Maar gelukkig wij hebben een nieuwe woning en het mooie is dat hij naast het appartement staat die wij nu bewonen idealer kan het niet.
Nu nog voor ons beide een baan , Rosita heeft een gesprek gehad bij LVV maar dit kan nog een paar maanden tot een jaar duren voor het rond is dus toch maar zoeken naar een andere baan
Voor Johan wordt het ook zoeken, eerste gesprek gehad met een winkel voor sport artikelen, zou deze week uitslag geven maar nog niets gehoord, afwachten dus maar.
Conclusie van de eerste week

Erg druk gehad met allemaal dingetjes die geregeld moeten worden
sommige dingen gaan zeer goed andere dingen lopen tegen en dan vooral de banen
volgende week weer een verslag

groetjes en liefs van uit switi Sranang
Johan en Rosita

• 16 September 2014 - 14:24

Ingrid:

Hoi Johan en Rosita kwam toevallig op julie page terecht wat leuk dat julie een jaar in Su zijn wat ik uit julie verhaal begreep!Dat is onze wens ook wij zijn nog niet klaar voor de grote stap maar die komt wel steeds dichterbij.Ik wil zelf eerst ook een jaartje naar Su om het teproberen.Maar ik verheug me nu maar eerst op mijn vakantie naar Su in dec en kijken wat de toekomst ons brengt.wens julie een fijne tijd daar en hopelijk gauw een leuke baan!Succes